Fékezésnél leáll a motor

Megosztás

Mi lehet a probléma, ha fékezésnél leáll a motor?

Ha fékezésnél leáll a motor, annak oka lehet EGR szelep meghibásodása, sebességváltó probléma vagy akár az üzemanyag szivattyú nem megfelelő működése, csatlakozási vagy érzékelőhiba.

fékezésnél leáll a motor

Az autó tulajdonosai általában nem szeretnek foglalkozni az autóval kapcsolatos problémákkal, de tény, hogy kezelni kell őket. Noha egyes problémák nagyobbak, mint mások, ha az autó fékezés közben időnként leáll, nagyjából azt jelzi, hogy meg fog állni, és érdemes azonnal szerelőhöz vinni.

A jelenség hátterében számos dolog lehet. Vizsgáljuk meg tehát a napjainkban elterjedtebbeket, amelyek némi betekintést adnak a probléma hátterébe, és segítséget jelenthetnek a szerelő számára, amikor a problémát vizsgálja.

Mi történik, ha lassításkor leáll az autó?

A motor 2 lehetséges esetben áll le:

Habár nem úgy tűnik, hogy hasonló a probléma, mint egy gyorsan haladó autónál, ez mégis olyan helyzet, amelyre azonnali figyelmet kell fordítani. Ha nem tud már elvezetni az autószerelőhöz, akkor megéri az autót műhelybe vontatni vagy szállíttatni egy alapos ellenőrzés céljából. Ezzel nemcsak a közúti biztonságot szolgálja, de a jármű további károsodását is elkerülheti.

Megszorult, beragadt az EGR szelep

Valószínű ok lehet, hogy megszorolt az EGR szelep. Ha az EGR szelep nagy terhelésnek van kitéve, autója rendszertelenül reagál, megakadhat alapjáraton, vagy akár le is állhat. Ezt nem olyan bonyolult megoldani, és általában az első dolgok egyike, amelyet ellenőrizni kell az autó első vizsgálatakor.

beragadt egr szelep

Váltó problémák

Attól függően, hogy autójában kézi vagy automata sebességváltó van-e, ez problémát okozhat a tengelykapcsolónál a manuális sebességváltónál vagy a nyomatékváltónál (automata sebességváltó). Ha például az utóbbi nem működik, vagy ha a sebességváltóban alacsony a folyadékszint, akkor a jeladó nem teszi a dolgát, és az autó leáll. Ez különösen alacsony sebességnél következik be.

Ha a nyomatékváltó hibás, vagy ha a sebességváltóban alacsony a folyadékszint, akkor az átalakító nem tudja elvégezni a dolgát, és a jármű nem képes fenntartani az alacsony fordulatszámú teljesítményt, ezáltal leállítja a motort. A hibás szolenoid vagy nyomatékváltó mágnesszelep szintén okozhatja ezt a problémát.

Valamilyen érzékelő hiba

Meghibásodott oxigénérzékelő vagy tömegáram-érzékelő (légtömegmérő): az oxigénérzékelők és a tömegáram-érzékelők meghatározzák, hogy mennyi oxigén jut a motorba, és segítenek a járműnek beállítani a levegő-üzemanyag arányt. Ha túl sok vagy kevés az oxigén, a járműve nem az optimális teljesítményt nyújtja. Hasonló a helyzet alacsony üzemanyag-nyomás esetén: az autó halad tovább menetsebességgel, de ez az optimálisnál alacsonyabb teljesítmény lelassítja a járművet.

Ellenőrizze az üzemanyag-szivattyút

Az üzemanyag-szivattyú egyszerűen benzint juttat a motorba a tartályból. Fontos, hogy a szivattyú állandó nyomáson működjön, mivel alacsonyabb szinten az üzemanyag áramlása a motorba rendszertelen és kiszámíthatatlan lehet. Alacsony fordulatszámon a motort azonnal kikapcsolja.

üzemanyag szivattyú meghibásodása

Az injektorok azért fontosak, mert mért mennyiségű üzemanyagot fecskendeznek be, amelyet a gyújtógyertya a jármű elindításához a megfelelő időben gyújt meg. Ha az autó hosszú ideig üresjáratban van, ezek eltömődhetnek vagy piszkosak lehetnek, és azonnali problémát okozhatnak. Érdemes tehát ezeket is átnézni.

Elektromos csatlakozási hiba

Laza vagy korrodált huzalok a kábelkötegben: a nem stabil gyújtás könnyen a motor leállását okozhatja. Ha a vezetékek nem rendelkeznek állandó és megbízható csatlakozással a gyújtóáramkör felé, a jármű gyorsan elejtheti a feszültségét, és nem rendelkezik a lassításhoz szükséges tápellátással.

Hibás alapjárati légszabályozó: Az alapjárati légszabályozó vezérlőelem alapjáraton szabályozza a motor fordulatszámát. Ez a vezérlőegység információt kap az elektronikus vezérlőegységtől (ECU), hogy tudja, milyen fordulatszámon kell tartani a motort az egyenletes és biztonságos alapjárat érdekében. Ha a vezérlő meghibásodik, a motor nem kap alapjárati jelet, és leáll.

Mit kell tenni a probléma megoldása érdekében?

Mint korábban említettük, fontos, hogy autóját azonnal vigye szervizbe, hogy elkerülje a további károkat, és ne veszélyeztesse saját maga vagy mások biztonságát. Ha a 16. kerület környékén tartózkodik, akkor hívjon minket bizalommal, hogy orvosolhassuk a problémáját!

GIN 801 Bt. márkafüggetlen autószerelőműhely

Budapest XVI., Regele János utca 35.
www.autoszerelomuhely.hu
[email protected]

Teljes átnézést után kicseréljük vagy megtisztítjuk a szükséges alkatrészeket, beállítjuk a gyújtást, hogy autója ismét optimálisan működhessen. Reméljük, hogy problémája gyorsan megoldódik, és hamarosan visszatérhet az útra!

Szólj hozzá!