Diesel motor rángatás okai

Megosztás

A diesel motor rángatás oka lehet gyújtáskimaradás, amikor a hengerben lévő üzemanyag-levegő keverék nem képes elégni. A dízelmotorban ez azt jelenti, hogy vagy az üzemanyag/levegő keverék arány rossz, a befecskendezés időzítése, kevés a befecskendezési nyomás rossz, vagy a kompresszió túl alacsony. Az üzemanyag/levegő keverék problémát okozhatják eltömődött vagy meghibásodott injektorok.

Gyakori jelenség, hogy egyenletes sebességnél rángat az autó: ha szeretné, hogy egy autószerelő átnézze a kocsiját, jöjjön el hozzánk a 16. kerületi műhelyünkbe, vagy kérjen időpontot!

Mi lehet a dízel motorok rángatásának oka, és hogyan lehet megoldani?

A motor égéskimaradása a dízelmotoroknál néha előfordul, de jó hír, hogy ezeket általában könnyű diagnosztizálni.

A dízel motorok működése nagyban eltér a benzinestől. A levegőt beszívva azt nagy mértékben sűrítik, és a megfelelő pillanatban nagynyomású gázolajat fecskendeznek be, ami öngyulladással kezd égni. Meleg pontként jelen vannak az izzítógyertyák, amelyek a hidegindítást segítik. Hidegindítási probléma esetén, vagy ha hidegen rángat. kihagy a motor, először ezeket kell megvizsgálni.

Dízelmotor diagnosztika

A probléma diagnosztizálásának következő megfelelő lépései közé tartozik a hibatároló kiolvasása, meg kell nézni van-e tárolt hiba a motorvezérlőben. Meg kell vizsgálni, hogy az üzemanyag nyomás megfelelő-e, illetve hogy nincs-e nagy eltérés a befecskendezett mennyiségek, korrekciók között. Ha nem jutunk előrébb ezzel a módszerrel, akkor jöhet a kompresszió vizsgálat, illetve a porlasztók próbapadon történő vizsgálata.

Ha dízelmotor égéskimaradását tapasztalja, kövesse az alábbi lépéseket:

Dízelmotor égéskimaradás diagnosztika

1. Először ellenőrizze, hogy minőségi dízel üzemanyagot használ-e. Mindig minőségi dieselt tankoljon! Ellenőrizze a dízel üzemanyagot, hogy ellenőrizze, nincs-e szennyezés benne, beleértve a vizet, a szennyeződést vagy az olajat.

2. Ellenőrizze az üzemanyag-ellátó rendszer jelzéseit. Szükség esetén cserélje ki az üzemanyagszűrőket, és ürítse ki a vizet a rendszerből egy üzemanyag-vízleválasztó segítségével. 

3. Miután megbizonyosodott arról, hogy a motor üzemkész, és kicserélte az üzemanyagszűrőt, ellenőrizze, hogy nincsenek-e szakadások vagy szivárgások a nagynyomású üzemanyag-vezetékekben. Nyomáspróbával ellenőrizheti az üzemanyag-vezetéket, bár a legtöbb szivárgás könnyen észlelhető szemrevételezéssel.

4. Negyedszer ellenőrizze, hogy nem alacsony-e az üzemanyag-nyomás.

5. Ötödször ellenőrizze, hogy nincsenek-e elhajlások vagy törések az üzemanyag-vezetékben, és vizsgálja meg a szivattyú ép állapotát is.

6. Ellenőrizze az eltömődött szívócsövet (az üzemanyagtartályban) vagy az eltömődött szívónyílást.

7. Ellenőrizze, hogy nincs-e levegő az üzemanyag-rendszerben, és ellenőrizze az üzemanyag nyomását.

8. Ha a megadottnál alacsonyabb a nyomás, cserélje ki az üzemanyagszűrőket.

9. Ellenőrizze a visszatérő szelepet.

dieselmotor hibaelhárítás

Ha a fenti lépésekkel nem tudja felderíteni a problémát, a motor égéskimaradásának további 4 oka lehet:

  • Helytelen szelep beállítás
  • Kopott vezérműtengely
  • A szelepek nem megfelelő helyzete
  • Hibás üzemanyag-befecskendező fúvókák vagy szivattyú

Az a helyzet, hogy a motor égéskimaradása sajnos gyakran előfordul, és nem tünete egy sokkal komolyabb hibának, ami ne lenne orvosolható a dízelmotornál.

Mindegyik motor más egy kicsit, bizonyos motorok vastagabb üzemanyag-vezetékkel rendelkeznek, mint mások. Fontos, hogy minden egyes motorelemet külön ellenőrizzünk, hogy egyesével kizárjuk a hibákat. Kezdje a legkönnyebb diagnosztikai lépésekkel, és haladjon tovább, amíg meg nem találja a diesel motor rángatás okát. Ha továbbra is fennáll a hiba, további segítségért forduljon hozzánk bizalommal.

Szólj hozzá!