Autóklíma szerviz, klímatöltés

Megosztás

Autóklíma szerviz

Autóklíma szerviz a XVI. kerületben: teljes körű klímatisztítást, javítást és feltöltést végzünk. Ha nem hűt kielégítően a klíma, büdös szag érezhető, vagy esetleg hangos a klíma, forduljon hozzánk bizalommal!

Autóklíma feltöltés, klímagáz töltés

A klímarendszert érdemes ellenőriztetni az éves felülvizsgálat keretében. Ha a hűtőközeg mennyisége 15-20%-kal csökken, ez nagy mértékben rontja a klíma hatékonyságát.

Klímatöltés folyamata

  • A klímatöltést a rendszer ellenőrzésével szoktuk kezdeni.
  • A nyomás ellenőrzését követően eltávolítjuk a klímarendszerben maradt hűtőközeget.
  • Ezután nyomáspróbát végzünk. Ha szivárgást tapasztalunk, akkor az új gáz betöltése előtt meg kell keresni a szivárgás helyét.
  • A szivárgás helyének lokalizálása után megszüntetjük a problémát, és ellenőrizzük, hogy a rendszer megtartja-e a nyomást.
  • A vákuumteszt után betöltjük a klímaolajat a rendszerbe, és UV adalékanyaggal feltöltjük azt.
  • Ezután betöltjük a gyár által meghatározott klímagáz mennyiséget.
  • Végső hőmérséklet- és nyomásellenőrzéssel zárul le a klímatöltés folyamata.
autóklíma töltés Budapest

Klímakompresszor javítás

Előfordul, hogy a klíma egyáltalán nem kapcsol be. Az is lehet, hogy a készülék ki-be kapcsol, aminek következménye, hogy nem lehet fenntartani a beállított hőmérsékletet.

A kompresszor túlmelegedhet, ami adódhat nem megfelelő kábel bekötésből, vagy abból, hogy túlnyomás keletkezik a rendszerben, ami abból adódik, hogy a szívónyomás túl nagy vagy túl kis értékű, és az egység nem tudja megtartani az előírt nyomásértéket. Az is lehet, hogy a kondenzátor hűtése egyszerűen nem megfelelő.

Előforduló jelenségek, amikkel találkozunk:

  • a klíma kompresszor nem indul
  • megy a klíma de nem hűt
  • klíma elengedi a gázt
  • klíma nyomáskapcsoló hiba
  • klíma nem fúj hideget
  • klíma kompresszor ki-be kapcsol
  • klíma fogja a motort
  • klímakompresszor nem kap áramot
  • klíma kültéri egység ventilátor nem forog
  • klímakompresszor csapágy hiba
  • klíma kuplung csúszik

A klíma átnézésekor azonosítjuk a kompresszorhibát. Fontos ennek behatárolása, mert sokszor a hibás ventilátormotorok miatt történik a klímakompresszor ki-be kapcsolása.

Ha a kompresszor tönkremegy, az azért probléma, mert ez a légkondicionáló rendszer legköltségesebb alkatrésze.

autóklíma szerviz

Lehetséges klímakompresszor hibák:

  • megégett dugattyúk túlmelegedés miatt
  • karcos hengerek
  • lehámlott dugattyúbevonat
  • megégett vezértárcsa vagy tengely

Előfordul, hogy az alábbi módokon meg tudjuk szüntetni a klímakompresszor hibáját:

  • tömítések cseréje
  • kuplung javítás, csere
  • behúzótekercs csere
  • csapágyak cseréje

Klímahűtő javítás

A klímahűtő (szakszerűbb nevén a klíma kondenzátor) az autó legelejére van szerelve, hiszen a menetszél által kiváltott hűtő hatás ott érvényesül a legjobban.

A szerelés helye ütközés esetén sajnos veszélynek teszi ki a klímahűtőt, mert ha az első lökhárító megsérül ütközés során, akkor előfordul, hogy károsodik a hűtő is. Utoléréses balesetnél egy gyengébb ütközés során nincs szükség általában új klíma kondenzátorra, hanem a meglévőt egyengetéssel helyre lehet hozni. Szintén gondot okozhatnak a bogarak vagy a felpattanó kavicsok. Időnként érdemes felnyitni a motorháztetőt és belekukkantani, hogy minden rendben van-e.

Autó klímacső javítás

Autó klímacső javítási szolgáltatásaink:

  • Klímacső roppantás
  • Klímacső toldása
  • Klímacső csere
  • Flexibilis klímacső szerelés
  • Klímacső forrasztás
  • Klímacső tisztítás

Ha a klímahűtő valamelyik csöve sérül meg, akkor hegesztéssel el lehet állítani a problémát. A klímahűtő csövének sérülése esetén elillan a benne lévő gáz, így azt újra kell tölteni.

autó klímarendszer javítása

Autóklíma szivárgásvizsgálat

Ha a légkondicionáló berendezés nem hűt megfelelően, akkor ennek oka lehet a hűtőközeg szivárgása. A szivárgás visszavezethető a tömítések öregedésére, anyagfáradásra, a csövek kidörzsölődésére vagy repedésére. Ha sérült alkatrészeket találunk, azokat azonnal cseréljük.

Gyakori igények:

  • Gépkocsi klíma tisztítás
  • Autóklíma nyomáspróba
  • Autóklíma olaj betöltés
  • Hűtőközeg szivárgáskeresés

Ózon klíma tisztítás

Az autó klímáját időnként tisztítani kell, ami fontos úgy egészségügyi szempontból, mint a rendszer hatékony működése szempontjából. Az ózon erős sterilizáló hatású, ezáltal semlegesíti a gombákat és baktériumokat, amelyek az autóklíma rendszerében megtelepedtek. Az ózon a penészgombák és baktériumok semlegesítésén kívül kiválóan alkalmas a dohányfüst által okozott kellemetlen szagok megszüntetésére is.

Az ózon az autóklíma legapróbb részeibe is képes behatolni, és az új technológiának köszönhetően nem kell teljesen szétszerelni a készüléket. Az ózonos tisztítás kb. negyed órát vesz igénybe, ami után fél óráig szellőztetjük az autót.

Pollenszűrő csere

Az erősen szennyezett pollenszűrő nem tudja már át ereszteni a szükséges levegőmennyiséget, ami nagy mértékben csökkenti a klíma működésének hatékonyságát. Ezen felül a szűrőben megtelepedhetnek olyan gombák és baktériumok, amelyek betegséget vagy allergiát is okozhatnak.

Klímaszerviz kérdések

Pollenszűrőt mikor kell cserélni?

A pollenszűrő cseréjét javasoljuk szezononként elvégeztetni, de ha valaki sokat használja az autóját, nagyobb mennyiségű pornak kitett környezetben parkol, vagy sokat áll fa alatt, a pollenszűrő cseréje ajánlott 6-7 ezer km-enként.

Aktív szenes vagy sima pollenszűrő?

A fő különbség, hogy az aktív szenes szűrők a levegő mellett a szagokat is megszűrik, plusz antibakteriális védelmet nyújtanak. Akinek ez az extra funkció megéri az árkülönbséget, az nyugodtan választhatja az aktív szenes pollenszűrőt. A szénbevonatos szűrőt laikus onnan ismeri fel, hogy szürkébb színű.

Mikor kell szárítószűrőt cserélni?

A szárítószűrő feladata a klímarendszerben lévő nedvesség megkötése, ezáltal a rendszer védelme a korrózióval szemben. A szárítószűrő általában 2 év után eléri a telített állapotát, ezért cserélni kell. Ha elmulasztja cserélni a szárító szűrőt, az expanziós szelep jegesedhet, ami végső soron a klíma meghibásodásához vezethet.

A klímatisztítás fontossága

A klimatizált utastér a nyári melegben nagyon meg tudja könnyíteni az autóvezetők dolgát, lényegesen komfortosabbá, biztonságosabbá teszi azt. A jó hatásfokkal működő klíma nem csak hűvös, de tisztább és szárazabb levegőt is juttat az utastérbe, így párátlanítás szempontjából sem elhanyagolható a szerepe!

Az autóklíma jótékony hatásai viszont csak akkor megfelelőek, ha a karbantartásról sem feledkezünk meg. Ellenkező esetben csökken a teljesítménye, megnőhet a fogyasztás, valamint komoly allergiás reakciókat okozhat!

A szennyezett, elhanyagolt autóklíma komoly veszélyeket hordoz magában!

A klíma működése közben az elpárologtatón kondenzvíz képződik, ez a nedves közeg jó táptalaj a gombáknak és a baktériumoknak. Ezeknek a baktériumoknak a száma lényegesen csökkenthető egy jó minőségű aktívszenes pollenszűrővel.

Ha a pollenszűrő szennyezett, akkor értelemszerűen a szűrőképessége is nagy mértékben csökken, a rajta áthaladó levegő mennyiségével együtt, ami a hatékonyság csökkenését is eredményezi.

klímatisztítás fontossága

Az elhanyagolt állapotú rendszer működtetésekor a kórokozók, ill. melléktermékeik az utastérbe kerülnek. Belégzésük ártalmas az egészségre: légúti panaszokat, különböző fertőzéseket okozhatnak. Káros hatásuk gyerekeknél, időseknél, legyengült immunrendszerű, allergiás vagy légzőszervi megbetegedésekben szenvedő személyeknél fokozottan érvényesül.

Az utastérbe áramló dohos, poshadt, állott, penészes, vagy más irritáló, kellemetlen szagnak oka van. Valószínűsíthető, hogy a berendezésben a kórokozók elszaporodtak! Szintén fertőzöttségre következtethetünk a klíma használatával összefüggésbe hozható olyan panaszokból, mint például: gyengeség, levertség, fejfájás, szédülés, hányinger, influenzaszerű tünetek, nyálkahártya irritáció, könnyező szem, kaparó torok, orrfolyás, köhögés, tüsszögés, légszomj, fulladás. És persze ne feledkezzünk meg a legionella betegségről sem: https://hu.wikipedia.org/wiki/Legion%C3%A1rius_betegs%C3%A9g

A bajok forrása általában az elpárologtató, mivel a rajta maradó nedvesség a porral-piszokkal összekeveredve jó táptalaj a kórokozóknak. Rossz szagokkal jár a pangó víz jelenléte is a rendszerben, aminek gyakori oka a kondenzvíz elvezetőjének dugulása ilyenkor nem elég a fertőtlenítés, a hibát is el kell hárítani.

A klímatisztítás módja, lehetőségei

A Leginkább elterjedt módszer a tisztítóhabos megoldás. Viszont ez is csak akkor hatékony, ha szakszerűen alkalmazzuk. Ellenkező esetben csak felesleges pénzkidobás, és még kárt is okozhatunk.

A tisztítóhabot soha ne a szellőzőkbe fújjuk!!

Ekkor ugyanis az alatta lévő elektromos egységeket – mint pl. rádió vagy egyéb vezérlők, biztosítékdobozok – eláztatjuk és ezzel töbnyire tönkre is tesszük!

Meg kell keresni az elpárologtatóhoz legközelebbi lehetőséget a befújásra. Ez vagy a pollenszűrő kivétele után a fűtésboxban elérhető, vagy a kondenzvíz kifolyó csonkba befújva. Ha a pollenszűrő mögött hozzáférhető az elpárologtató, meg kell vizsgálni, hogy nincs-e tele szennyeződéssel, falevelekkel, sárra. Ha ezt tapasztaljuk, mindenképp ki kell tisztítani.

Ezután érdemes egy belsőtér fertőtlenítő úgynevezett tisztító „gránátot” eldurrantani az utastérben, ezzel járatni a klímát kb. tizenöt percig belső keringtetésre kapcsolva a rendszert.

Ez is csak akkor hatékony azonban, ha a belső tér tiszta. Ezért a légkondicionáló kitisztítását porszívózással szoktuk összekötni. Ellenkező esetben az utastérben lévő port felkeveri, és többet árt mint használ.

Tehát elő a porszívóval!

autó porszívózás

Modernebb megoldást kínál az ózongenerátoros tisztítás, ami minden baktériumot elpusztít az autóban. de ez is csak tiszta utastérben az igazi. Az ózonos fertőtlenítés után ki kell szellőztetni az utasteret, és érdemes illatosítót is beletenni. Elég erős, klórhoz hasonló illata van.

Még egy fontos dolog van, amiről nem szabad megfeledkezni, ez pedig az esőcsatorna, illetve a benne összegyűlő levelek ágak és por elegye.

autó esőcsatorna tisztítása

Ezt mindemképp érdemes kitakarítani, különben az erjedő növények igen büdösek lehetnek és a kifolyó csatornákat el is dugíthatják. Így az esővíz nem tud távozni, és az utastérbe folyik mindenféle problémát okozva.

A vízkifolyók többnyire az első sárvédők és a dobbetét között végződnek, ezeket a pontokat is érdemes megvizsgálni, hiszen az erjedő növények és a sár egy nedves csomaggá áll össze, ami nagyon nehezen szárad ki, és korróziót okoz a sárvédők alsó sarka és a küszöb találkozásánál.

Az első árulkodó jelek!

Alaposan ki kell takarítani a sarat és érdemes alvázvédővel kezelni a területet.

Tehát semmiképp ne hagyjuk ki a karbantartást, megéri foglalkozni vele, ellenkező esetben egészségünkre és pénztárcánkra is negatív hatással lehet. Szezonváltásonként, tavasszal és ősszel, vagy 6-7000 km megtétele után ajánlott a pollenszűrő csere és a klíma tisztítás, pláne akkor, ha poros területen lakunk vagy rendszeresen fa alatt állunk.

Kapcsolódó témák

Szólj hozzá!