Autó klíma nem kapcsol be

Megosztás

Kánikula idején sok bosszúságot okoz, ha az autó klíma nem kapcsol be. A légkondicionáló meghibásodásának leggyakoribb oka szivárgás vagy a kompresszor problémája. Ha hűvös, de az autó klíma nem elég hideg vagy a klíma ventilátor nem kapcsol, akkor a probléma lehet egy eldugult szűrő, a hűtőventilátor meghibásodása, a hűtőradiátor problémája, vagy egyszerűen az, hogy fel kell töltenie a klímát.

Ha az autó klíma nem kapcsol be – 3 gyakori ok

A nagy hőségben nehéz elviselni a fülledt, levegőtlen autót, és a probléma megoldása az ok diagnosztizálásával kezdődik. Útmutatónk alapján 3 dolgot érdemes feltétlenül ellenőriznie, hogy diagnosztizálhassa a klímaberendezés problémáját.

Hogyan lehet megkeresni az autóklíma problémáit?

1. Autó klíma nem elég hideg

Ha a légkondicionálás maximális hidegre van állítva, és a ventilátorok magas fordulatszámon dolgoznak, de csak közepesen hűvös levegőt fúj a klíma:

  • Ellenőrizze, hogy a radiátor hűtőventilátorai működnek-e, amikor a légkondicionáló be van kapcsolva.
  • Előfordulhatnak olyan gátló tényezők, mint a falevelek vagy egyéb szennyeződések, amelyek megakadályoznák a levegő áthaladását a klíma kondenzátoron.
  • Ellenőrizze az utastér légszűrőjét (pollenszűrőt) hogy ne legyen eltömődve.

Ezen túlmenően a következő lépés az, hogy mindig ellenőrizzük a rendszer nyomását a levegőbeömlőnél egy nyomásmérő készülékkel. Az ajánlott magas és alacsony oldali nyomások megtalálhatók a jármű javítási kézikönyvében vagy az interneten. Miután csatlakoztatta a mérőeszközt, folytassa a klímakompresszor vizsgálatával.

Autó klíma nem kapcsol be

2. Klíma kompresszor hiba jelei

Ha az autó klíma nem kapcsol be, a légkondicionáló probléma diagnosztizálásakor a legkönnyebb a kompresszornál kezdeni:

  • Működő motor esetén kapcsolja a légkondicionálót maximális hideg állásra, állítsa magas fordulatra a ventilátorokat, és ellenőrizze, hogy a klíma kuplungtárcsája kapcsolódik-e a kompresszoron. Megjegyzés: ez nem maga a tárcsa, hanem egy középső elem, amely a hajtást a kompresszor tengelyével kapcsolja össze. Ha a tengelykapcsoló néhány másodpercenként egyszer be- és kikapcsol, ez egyértelműen az alacsony hűtőközeg-szint jele.
  • Azt is látni fogja, hogy a mérőműszer alacsony oldali nyomása gyorsan csökken, amikor a tengelykapcsoló bekapcsol, túl alacsony nyomású pontot ér el, majd kikapcsol, és a nyomás megemelkedik. Amint további hűtőközeget tölt be, a műszer stabilan fog működni a kompresszor működése közben, és az értéket az ajánlott nyomáson kell tartania.
  • Ha a klímakompresszor kuplung nem kapcsol, és a rendszerben van hűtőközeg, használjon voltmérőt annak ellenőrzésére, hogy a kompresszor kap-e tápfeszültséget.
  • Ha van feszültség, meghibásodhatott a klímakompresszor kuplungja.

Ha nincs tápfeszültség, lehet, hogy kiégett egy biztosíték, vagy megeshet, hogy a rendszernek nincs elég hűtőközeg-nyomása a kompresszort működtető alacsony nyomású kapcsoló kioldásához.

3. A legtöbb problémát szivárgás okozza

A szivárgás a légkondicionáló rendszerrel kapcsolatos leggyakoribb probléma. Ha alacsony a nyomás, akkor szivárgás lehet valahol a rendszerben:

  • Az UV A/C szivárgásérzékelő készlet használata a legegyszerűbb módja a szivárgás megtalálásának. Kövesse a csomagoláson található utasításokat, hogy a szivárgást felderítse az UV-festékkel a rendszerben és az UV-fényben.
  • Ellenőrizze az összes szerelvényt, hogy megbizonyosodjon azok tömítettségéről.
  • Ellenőrizze a kompresszor tömlőelosztóit.
  • Ellenőrizze az első tömítést és az O-gyűrűket, amelyek tömítik a nyomáskapcsolókat bizonyos kompresszorok hátulján.
  • Ellenőrizze, hogy a tömlők megfelelően vannak-e roppantva a szerelvényekre.
  • Ellenőrizze a Schrader tűszelepeket.
  • Ellenőrizze, hogy nincsenek-e lyukak a hűtőn.
  • Ellenőrizze, hogy az elpárologtató UV-fénnyel elvezeti-e a kondenzátumot. Néha olajat vagy festéket lehet látni.

Megjegyzés: a festékellenőrzés nem működik, ha a rendszer klímanyomása túl alacsony, és a kompresszor nem kapcsolgat.

klíma kompresszor ki-be kapcsol

Ha az autóklíma meleget fúj

Ha a fenti vizsgálatokat elvégezve sem sikerült megtalálni a klímaprobléma okát, akkor az alábbi egységeket lehet még ellenőrizni.

Klíma kompresszor és kuplung problémák

A klímakompresszor olyan forgó szivattyú, amely a hűtőközeget (pl. r134a,1234yf) keringeti az egész rendszerben.

Gyakori problémák: szivárgás keletkezhet egy vagy több tömítésben, vagy magában a kompresszorban. A kompresszor belsejében lévő kopott alkatrészek részecskeszennyezése gyakran olyan mértékű, hogy problémát okozhat az előírásszerű működésben. A klíma kuplung szintén működésképtelenné teheti a kompresszort.

Mit kell átnézni: ha kevés a hűtőközeg, ellenőrizze, hogy a rendszer szivárgása zöld színű és olajos-e. A belső alkatrészek meghibásodhatnak a normál kopás vagy az alacsony klíma olajszint okozta szivárgás következtében. Meghibásodott a klímakompresszor mágneskuplungja. A klíma mágneskapcsolójának áramellátása megszűnt egy kiégett biztosíték, egy tönkrement nyomásszabályozó kapcsoló, műszerfal-vezérlő modul vagy törött vezeték miatt. Tesztelje a csere előtt!

Klíma akkumulátor/szárítószűrő hiba

A szívó oldali klímaakkumulátor feladata, hogy megakadályozza azt, hogy folyékony klíma hűtőközeg kerüljön be a kompresszorba. Az akkumulátor/szárító összegyűjti és felszívja a nedvességet. A nedvesség olyan, mint a méreg a belső rendszer elemeire nézve, és károsíthatja a klímakompresszort is. Járművétől függően rendelkezhet akkumulátorral vagy szárítószűrővel.

Gyakori problémák: olyan belső hiba, amely lehetővé teszi a szárítószer bejutását a klímarendszerbe. A rossz helyen lévő szárítószer komoly problémákat okozhat a rendszer működésében. A szivárgás a szárítószer túltelítettségét eredményezheti, ami a kompresszor károsodásához vezethet.

Klíma kompresszor folyamatosan megy

Kapilláris cső/tágulási,vagy expanziós szelep hiba

A klíma kapilláris csöve/expanziós szelepe szűri és szabályozza a nagy nyomású hűtőközeg áramlását a légkondicionáló rendszeren keresztül a párologtatóba. Járműve típusától függően a kivitel lehet csővel vagy tágulási szeleppel megvalósított.

Gyakori problémák: a meghibásodás fő oka ennél az egységnél is az esetleges szennyeződések. Ha a rendszer nyomása túl magas és/vagy túl alacsony, akkor valószínűleg az expanziós rendszerben van a probléma. Először ellenőrizze azonban, hogy a hűtőközeg szintje megfelelő-e, és hogy a hűtő/légkondicionáló párologtató ventilátorai megfelelően működnek-e. Ne feledje ellenőrizni a csere előtt!

Klímakondenzátor

A klímakondenzátor hasonlóan néz ki, mint egy vízhűtő, és együtt működik az autó hűtőrendszerének ventilátorával. A klíma kondenzátoron átáramló levegő lehűti a jármű belsejéből hőt elnyelő forró (gáznemű) hűtőközeget. Ez visszaállítja a hűtőközeg folyékony állapotát, amely ismét bejutva a párologtató belsejébe több hőt vesz fel az utastérből.

Gyakori problémák: a hűtőközeg szivárog. A klímakompresszor vagy az akkumulátor/szárítószűrő szennyező részecskéi, amelyek korlátozzák a hűtőközeg áramlását, rossz hatásfokú hűtéshez vezethetnek. A klíma kondenzátor ellenőrzése közben ellenőrizze a hűtő/klíma hűtőventilátor motorját (motorjait) is.

Klíma evaporátor (elpárologtató) belső rész

A klíma elpárologtatója úgy viselkedik, mint egy hatalmas jégkocka, amelyen lyukak vannak. Ez lehetővé teszi a forró, utastéri levegő átáramoltatását a magon, gyorsan lehűti ezt a levegőt, és újra kifújja az utastérbe. A műszer fúvókáiból érezhető hűvös levegőt a klíma hűtőventilátor motor egysége biztosítja.

Ha a klímája nem működik megfelelően,nem fúj hideget,vagy csak gyengébbnek érzi keressen minket bizalommal,több éves szakmai tapasztalattal segítünk hogy ismét megfelelen működjön az autója klímaberendezése.

Gyakori problémák: a meghibásodás első számú oka az alkatrész élettartama és kopása miatti szivárgás. Elektronikus szivárgásérzékelő műszerrel lehet a leggyorsabban felderíteni az esetleges szivárgásokat a hűtőrendszerben. Ellenőrizze a klíma párologtató egység vízleeresztő csövét is. A teszterrel keressen szivárgást. Nagyobb szivárgások esetén zöld és olajos anyag jelenhet meg a lefolyócsőben.

Ha nem hűt a klíma az autóban, forduljon hozzánk bizalommal!

    Szólj hozzá!