Teljes átvizsgálás

Minőségi alaktrészek

Precíz szervizelés

Kulcsrakész szerelés
Műhely arculat:

A Klímatisztítás fontossága!

A Klíamatisztítás fontossága!

A klimatizált utastér a nyári melegben nagyon meg tudja könnyíteni az autóvezetők dolgát, lényegesen komfortosabbá , biztonságosabbá  teszi azt. A jó hatásfokkal működő klíma nem csak hűvös, de tisztább és szárazabb levegőt juttat az utastérbe így párátlanítás szempontjából sem elhanyagolható a szerepe!.

Az autóklíma jótékony hatásai viszont csak akkor kellően megfelelőek, ha a karbantartásról sem feledkezünk meg. Ellenkező esetben csökken a teljesítménye megnőhet a fogyasztás valamint komoly allergiás reakciókat okozhat!

A szennyezett elhanyagolt autóklíma komoly veszélyeket hordoz magában!

A Klíma működése közben az elpárologtatón kondenzvíz képződik, ez a nedves közeg jó táptalaj a gombáknak és a baktériumoknak.Ezeknek a baktériumoknak a száma lényegesen lecsökkenthető egy jó minőségű aktívszenes pollenszűrővel.

Ha a pollenszűrő szennyezett akkor értelemszerűen a szűrőképessége is nagymértékben lecsökken,a rajta áthaladó levegő mennyiségével együtt ,ez a hatékonyság csökkenését is eredményezi.

 

Erősen szennyezett és új pollenszűrő

Erősen szennyezett és új pollenszűrő

 

Az elhanyagolt állapotú rendszer működtetésekor a kórokozók ill. melléktermékeik az utastérbe kerülnek. Belégzésük ártalmas az egészségre: légúti panaszokat, különböző fertőzéseket okozhatnak. Káros hatásuk gyerekeknél, időseknél, legyengült immunrendszerű, allergiás, vagy légzőszervi megbetegedésekben szenvedő személyeknél fokozottan érvényesül.

Az utastérbe áramló dohos, poshadt, állott, penészes, vagy más irritáló, kellemetlen szagnak oka van. Valószínűsíthető, hogy a berendezésben a kórokozók elszaporodtak! Szintén fertőzöttségre következtethetünk a klíma használatával összefüggésbe hozható olyan panaszokból, mint például: gyengeség, levertség, fejfájás, szédülés, hányinger, influenzaszerű tünetek, nyálkahártya irritáció, könnyező szem, kaparó torok, orrfolyás, köhögés, tüsszögés, légszomj, fulladás. És persze ne feledkezzünk meg a legionella betegségről sem: https://hu.wikipedia.org/wiki/Legion%C3%A1rius_betegs%C3%A9g

A bajok forrása általában az elpárologtató, mivel a rajta maradó nedvesség a porral-piszokkal összekeveredve jó táptalaj a kórokozóknak. Rossz szagokkal jár a pangó víz jelenléte is a rendszerben, aminek gyakori oka a kondenzvíz elvezetőjének dugulása ilyenkor nem elég a fertőtlenítés, a hibát is el kell hárítani.

A klímatisztítás módja,lehetőségei

A Leginkább elterjedt módszer ,a tisztítóhabos megoldás.Viszont ez is csak akkor hatékony ha szakszerűen alkalmazzuk ellenkező esetben csak felesleges pénzkidobás ,és még kárt is okozhatunk.

 

A tisztítóhabot soha ne a szellőzőkbe fújjuk!!

Ugyanis ebben az esetben az alatta lévő elektromos egységeket,mint rádió vagy egyéb vezérlők biztosíték dobozok eláztatjuk és ezzel töbnyire tönkre is tesszük!

Meg kell keresni az elpárologtatóhoz legközelebbi lehetőséget a befújásra,ez vagy a pollenszűrő kivétele után a fűtésboxban elérhető vagy a kondenzvíz kifolyó csonkba befújva. Ha a pollenszűrő mögött hozzáférhető az elpárologtató azt meg kell vizsgálni hogy nincs e tele szennyeződéssel, falevelekkel, sárral,ha ezt tapasztaljuk mindenképp ki kell tisztítani.

Ezután érdemes egy belsőtér fertőtlenítő úgynevezett tisztító „gránátot” eldurrantani az utastérben ezzel járatni a klímát kb tizenöt percig belső keringtetésre kapcsolva a rendszert.

De ez is csak akkor hatékony ha a belsőtér tiszta.Ellenkező esetben az utastérben lévő port felkeveri és többet árt mint használ.

 

Tehát elő a porszívóval !

 

Modernebb megoldást kínál az ozongenerátoros tisztítás,ami minden baktériumot elpusztít az autóban.de ez is csak tiszta utastérben az igazi. Az ozonos fertőtlenítés után ki kell szellőztetni az utasteret, és érdemes illatosítót is beletenni.Elég erős klórhoz hasonló illata van.

 

Még egy fontos dolog van amiről nem szabad megfeledkezni,ez pedig az esőcsatorna,illetve a benne összegyűlő levelek ágak és por elegye.

 

 

Ezt mindemképp érdemes kitakarítani különben az erjedő növények igen büdösek lehetnek és a kifolyó csatornákat el is dugíthatják. Így az esővíz nem tud távozni és az utastérbe folyik mindenféle problémát okozva.

A vízkifolyók többnyire az első sárvédők és a dobbetét között végződnek ,ezeket a pontokat is érdemes megvizsgálni, hiszen az erjedő növények és a sár egy nedves csomaggá áll össze ami nagyon nehezen szárad ki és korróziót okoz a sárvédők alsó sarka és a küszöb találkozásánál.

 

Az első árulkodó jelek!

 

 

 

Alaposan ki kell takarítani a sarat és érdemes alvázvédővel kezeni a területet.

 

 

Tehát semmiképp ne hagyjuk ki a karbantartást megéri foglalkozni vele ellenkező esetben egészségünkre és pénztárcánkra is negatív hatással lehet. Szezonváltásonként ,tavasszal és ősszel, vagy 6-7000 km megtétele után ajánlott a pollenszűrő csere és a klíma tisztítás , pláne ha poros területen lakunk vagy rendszeresen fa alatt állunk.